Egri Csillagok Forgatási Helyszín: Az Egri Csillagok C. Film Forgatási Helyszíne | Felnémet

beszélj-hozzá-teljes-film
  1. Látogatóban az Egri csillagok forgatási helyszínén - Hírek, információk, érdekességek Pomázról, pomáziaknak.
  2. Egri csillagok film megnézése

Csobánkáig mentünk busszal, majd a szokásos csoportkép elkészülte után egyből elindultunk a Kevély felé. Hamarosan fel is értünk a hegy lábához, innen már csak meg kellett kerülni ezt a lábat. A murvabányánál megcsodáltuk az épp virágzó hatalmas hársfát, majd a katonai terület feletti kerékpárúton haladtunk tovább. (Mária út) Majd élesen lekanyarodtunk a zöld sáv jelzésre. Többeknek nehézséget okozott ez a rövid lejtő. Mivel ez a zarándokok Mária útja is, többen furcsállották, hogy az átlagosnál nehezebben járható. Pedig szerencsére száraz volt az idő. A lejtő alján kisebb pihenő, energiapótlás, majd a széles murvaúton céloztuk meg a vár alatti "volt rétet", amit mára már a bozótos ural. Kisebb kaptató után meg is érkeztünk a romokhoz. Itt egy hosszabb pihenőt tartottunk, volt idő bőven enni, inni, pihenni, körülnézni, fényképezni. Már aki vitt gépet ☹. Elindulás után megint készült pár csoportkép, majd Pilisborosjenő felé vettük az utunkat. Bő fél kilométer után megérkeztünk a környék másik turistahívogató helyszínéhez, a Teve sziklához.

Néhány pontatlanságot és valótlanságot tartalmaz ez a nyilatkozat. Pl. : a várkapukulcs átadása: "Tessék, Főnök, itt a kulcs. " Ez "Kamu"! Semmiféle párna nem volt. Vayer Tamás diszlettervező, Nell Tibor építész és szerény személyem volt a kulcs átadója. Bánk László, Rémiás Gyula, Kiss Gyula voltak a rendező asszisztensek! Sajnos Ők már nem tudják cáfolni ezt a mesét sem! Tisztelettel: Béres István nyugállományú mérnök alezredes. (1967/68-ban a várépítés statikus tervezője és a kivitelelezés egyik vezetője)

Mi, akik a Kevély környékén lakunk, tudjuk, hogy annak idején Pilisborosjenő szomszédságában forgatták az Egri csillagokat. A mai napig jóleső érzés tölt el, ha a film végén megpillantom a Nagy-Kevély képét. Ugyanolyan jóleső érzés, arra gondolni, hogy kisgyermekként többször ellátogattam a forgatásra. Láttam a hatalmas török sereget (a statiszták a honvédség katonái voltak) felvonulni a vár ostromához, láttam a felállított ágyúmaketteket, sőt gyermekként a forgatás szünetében be is öltöztettek kis török gyereknek és még kardot, pajzsot is kaptam. Később több más filmhez is felhasználták a környéket. Itt volt a 80 évek elején egy filmforgatással egybekötött Nazareth koncert. Aztán 2000 körül is forgattak itt egy filmet, az "Ellenséges terület" címűt mely a délszláv háború során Boszniában lezuhant amerikai pilóta kimentéséről szólt. Itt is jól látható volt a sziklás Nagy-Kevély, valamint a várrom is, amikor a vadászgépek elhúztak felettük. Pünkösd szombatjára ide hirdette meg az MTE Pomázi Osztálya a rendszeres havi túráját.

a(z) 395 eredmények "egri csillagok helyszínei" Egri csillagok szereplői és helyszínei Anagramma szerző: Lengyelaniko Általános iskola Irodalom Egri csillagok - A rab oroszlán 4. Kvíz szerző: Pásztorágnes 6. osztály Egri csillagok - A rab oroszlán 5. Egri csillagok - A rab oroszlán 1. Üss a vakondra Egri csillagok - A rab oroszlán 2. Egri csillagok - Hol terem a magyar vitéz?

Egri csillagok film megnézése

Innen a forró aszfalton értünk vissza a kiinduló- és végpontunkhoz a HÉV-állomáshoz. Fotók: részletek a filmből valamint Smaza Anikó képei

Kisebb pihenőt beiktatva értünk fel a gerincen húzódó piros sávhoz, amit keresztezve azonnal ereszkedni is kezdtünk. Túl voltunk a nehezén. A piros kereszt és a zöld sáv találkozásánál sikerült rábeszélnem a csapatot egy 300 méteres kerülőre, és elmentünk a bánya meddőjén kialakított pihenőhöz is. Innen nagyon jó kilátás szokott lenni Pomázra és a környékre. Kár hogy a gyorsan növő bozótos, már egy részét eltakarta 🙁. Újabb rövid ereszkedés után elértünk az alsó kőbányához. Egyes, azóta sem igazolt feltételezések szerint itt lenne eltemetve Árpád vezér. (Ennyi erővel akárhol lehet. A Dunakanyarban legalább 50 ennél jobb opciót ismerek. ) A zöld sávon tovább ereszkedve hamarosan a fenyves oldalához értünk, majd a rétre érkezve, azon átvágva elindultunk Pomáz felé. A réten még megsimogattuk a legelő lovakat és kiscsikókat, majd leereszkedtünk a Barát-patak völgyébe. Ezen átkelve ismét pomázi földre léphettünk. Már csak a szánkópálya meredekségét kellett legyőzni a tűző napon, és meg is érkeztünk a házak közé.